Inilah Kehidupan



OMG! THIS IS... (sambung sendiri) WEI DAH LAME OK TAK UPDATE BLOG. BYK GILA DAH BERUBAH. AKU IGT PANGAI MANUSIA JE BERUBAH.

K langsung tak sopan start cmtu. 


ASSALAMUALAIKUM



Life mcm biasa, pagi bgn mndi solat subuh then kerja. Masih terdengar ayat biasa ummi "cpt laa fatin nti lambat. Kalo dah lambat ayah kau bwk moto laju". Tiada respon dari aku. Cukup monolog je dlm hati tanda protes kononnya. Ummi ni mmg hafal skrip atau aku yg tak berubah? K abaikan. Atas motor, (ye motor, alang2 dah sehala dgn opis ayah, merempit lah kami anak beranak) berangan itu ini. Mmg sempat. Lebih2 lagi jeling dkt kereta2 yg kdg2 lgsg tak bagi can moto2 comel nak lalu. Dgn bpk aku kau taknak kasi can? Skali dy press je minyak LC dye tu. Last2 aku yg terkejut. Dang! Lamunan terhenti.


Sampai opis around 735 ke 740 (yaaa mmg awl dah kate naik moto, takder istilah JEM) tros punch card(so lame) letak beg dan carik kwn nak sarapan. Ok niza tgh khusyuk hadap pc. Ntah lyn FB, buat kerja atau assignment aku tak pasti. Niza ni tgh sambung Deg. Dia buat PJJ. Isteri org dan sudah ada baby girl! Mmg tabik laa sempat dia nak bahagikan masa bagai. K stop. "Zaa, ko dah mkn blom? Jom!" . Dan bergerak lah kami bekpes. Dulu wajib bekpes kat Haslam, alaa restoran Yusof Haslam tu bpk abg Syamsul KL Gangster tu. Tp kini kami beruabah arah, bekpes je kat belakang opis, HOTEL IBIZ. Gempak pagi2 mkn hotel. Tp murah dan sedap. Kalo rase nak pegi Haslam, pegi jugak kdg2.


Abis bekpes. K nak 830 dah. Hadap pc. Bukak emel. Dah baca tros blerghhhhh what theee..not my prob.. ahh kau bajet je.. ayat wajib pas baca emel. Masing2 nak tunjuk dia hebat bekerja. Menyampah lah. Tapi takpe layankan je. Buat lek buat cool (tak suke ayt ni) je. Reply apa yg patot. Hambor ckit sedas dua. K start kerjaaaaa... LA LA LA KERJAA.... Oh lupe. Usha twitter dulu!


Kerjaaa kerjaa kerjaaa sambil hahahaha jugak sbb kwn seunit gila! Kacau aku plak igt aku bleh diam? Haha. Selamat lah tmpt aku blkg ckit kira nak memekak ke apa org tak dgr. Tp sebenarnya kalau aku dah gelak, satu level bleh dgr rasanye. K azam tahun baru nak sopankan gelak. Biar bos pon perasan yg aku dah tak huhahuha lagi dan fokus bekerja. Kononnya. Tepon bunyik, "Hello Insurans, Fatin", aku ckp. "Hey korang ni mkn gaji buta ke haa? Claim i asal lmbt sgt? I dah report kat Bank Negara n blaa blaa". Sehari kalau tak dgr suara lunak ahli memaki hamun mmg tak sah. Apa diorang igt hidup aku utk kene maki ke apa? Layan je lah walau dlm hati api dah membara tinggal nak hambur je. Tp ade jugak kdg2(btol taw kdg2 bkn selalu) aku sound balik. Tp nak sound pon kene ade isi lah taklah kene maki balik. Kang org igt ini peraduan maki siapa paling hebat pula. 


Then LUNCH-SOLAT ZOHOR-KERJAAAA. Bila dah masuk kerjaaa ulang balik baca perenggan di atas sbb perkara yg sama dihadapi smpi laa balik. Seperti bosan atau mmg bosan? Takpe yg penting gaji tetap dpt! Bkn pakcik2 or makcik2 atau akk2 or abang2 yg maki aku tu bayar. Sekian kisah sehari-hari saya. Org kalau dah kerja..mcm tu aje kisahnya. 


*pegi balik perenggan kedua, sebelum ayat "Zaa, ko dah mkn blom? Jom!" tu, tercicir ayat ni ====>> k takde org. Camwhore dulu sikit bleh masuk Instagram. Bahahah.




I TOLD U GUYSSSSS. ME LOVE CAMWHORE. TATA


Terimakaseh kerana sudi membaca, xoxo

Comments

Popular Posts