membazir amalan syaitonnnn

Assalamualaikum! 






Hye hye! Ok, hari ini kita akan membuka topik tentang amalan budaya membazir. Mane satu nih? Amalan atau budaya? Abaikan. So, penah tak korg rase mcm nie "ehh aku nak beli ke tak ek..kalo beli, yg lama mcm mane? byk lagi kot, hurmmmmmm " . Haa penah tak penah tak? Kalo penah, mari kite tepuk tgn sama2! Silap! Mari kita ubah perangai kite. *berkata dlm nada yg sgt sendu*




I duuno why...its still same. As usual. Haishhhh. Cemane tanak kasik membazir nih? Tp kali nih rase membazir tu takpat nak feel sgt sbb org banje. Ohh patot lahh. Tp bile terpandang bnde lame yg masih baru je beli, hati jadi sayu seraya berkata "Ya Allah membazirnya.."  Teros air mata mengalir membasahi pipi. Ok yg nie tipu! Sungguh! Aku wanita yg tdk dpt lari dari hawa nafsu ini. Rase nak lempang diri sdri laju2 tp syg nyawa. Nti kang org ckp aku giler pulak sbb lempang diri sdri dgn alasan aku membazir. Nmpk sgt loser disitu. Jelas sgt takpat kawal nafsu 9 ini. -___-





So, apa jalan penyelesaian terbaik bg masalah membazir nie ha? Pergi kaunseling? Bekukan akaun? Atau...boikot watson atau guardian sbb byk mempengaruhi utk mmbeli bnde2 itu? Ouhhh keliru. Tolong! Tp mana mungkin aku boikot WATSON atau GUARDIAN lebih2 lagi sudah ada watson card tuh! HAHA. N i just wondering...apesal tiap2 kali nmpk watson or gurdian hati aku melonjak gembira? Dan dgn mudahnya wang aku mengalir disitu? Bukankah ia sadis? Mengapa? Dari dulu hingga sekarang, masih sama. Knp dgn kau Nurfatin Liyana? Harap muke je comel. ehhh ape kene mgene? SOry.






Taip punye taip rupe2 nye dah pukul 1. Inilah penangan menulis sbb dah lama sgt tak updet kan. Padahal byk je bnde nak share,, cume...arghhh ! Ntah laaa. Cukuplah aku gile dgn amalan buruk membazir aku nie, jgn ditambah dgn amalan buruk PEMALAS updet blog pulak. Cukup sampai disini. Cukup! 





Selamat malam semua, mimpi indah ya. N n n n,,, jgn lupa bace bismillah 21 kali serta ayat kursi! Assalam. :)



p/s : jgn disimpan rasa marah itu, kelak menyakitkan hati. hanya ludah dan pandang ke hadapan. manusia mmg takkan berhenti mencari silap org.




Terimakaseh kerana sudi membaca, xoxo

Comments

Shahidah said…
doa2 bnyk2 supaya tak membazir . dn praktikkan supaya tak membazir ;)
Nurfatin Liyana said…
kak liana ; adakah kite serupa?? hahahaa
Nurfatin Liyana said…
kak liana ; adakah kite serupa?? hahahaa
Nurfatin Liyana said…
shidah : TQ awak !! :)

Popular Posts