makanan org DIET .

Assalamualaikum dan selamat sejahtera :')





Hye. Aku ade mood ari nih. Ini entri yg aku nak tulis semalam sebenarnye. Tp semalam mood down gilevavi so alhmdulillah hari nie berpeluang. Yaaa, kalo bace tajuk pon mesti korg dah agak kan pasal mknan. Aku bkn nak ckp ape aa, tp aku suke mkn. Badak ngan aku pon dah lebih kurg jek, same2 debab, same2 kuat mkn. Mmg sedih. Tp syukur, masih ada yg syg padaku terutama family, kwn2 dan semua. 




Hari ahad yg lepas, aku pegi giant gombak yg tipikalnya ade jual brg2 dapur dan keperluan yg lain. Yg saje nak mkn2 pon leh g giant cni. Ckp byk pon tak gune. Mule2 mak aku tye mane nak dpt Nestle Fitness tuhh, alaa yg org2 diet mkn tuhh,, dy ade yg tarok kismis, buah n etc. Mmg rangup bile dikunyah. Tambah2 yg ade buah tu. Tp,, kemaen susah nak carik makanan tuhh skang mcm produk simplysiti yg laku ibarat pisang goreng panas skang nihh. Tye je abg giant, dye kate da abes -__- . Kann aku ckp, laku skang nih. Selain Fitness nih, Special K keluaran Kellogs pon lebih kurg gak. Bijirin2 gitu. Yg nih pon aku da try. Haa yg nie byk kat giant ari tuh.




Ditambah cerita, aku nmpk plak Speciak K Bar. Kirenye mcm snek yg korg bleh kunyah time lapar aa, packaging dye alaa2 balut coklat tuhh. Byk perisa, ade coklat, strawberry, apple n etc. Lumrah biasa bile org kuat mkn mcm aku nih tergoda. Sbb dye pon utk diet jugak, cume ditambah perisa bg org suke mkn. N paling best, leh bwk anytime n mkn anytime gak. :')




Aku amek dua perisa. Betapa tamak haloba nye aku kan, tp tkpe. Berbaloi sbb sedap! Die jual dlm kotak taw, 1 kotak ade 6 bar. So aku ade 12 bar, hehehhee. Tamak ! *psst 90 calories uhh cemane ehh, someone terangkan peliss >.< *

Kat opis pon ai bwk taw u'olsss! Kat opis mmg org salu tegur asal nmpk aku je mengunyah, asal mengunyah je aku. =.='

Yg nih perisa strawberry lazat! Nmpk tak ade merah2 tuu, haaa ade selit2 strawberry sedap!

Sedang menikmati. Ttbe kaler nih. Mgkin sbb nak kaburkan ketembaman dan kebulatan pipi sdri. -___-




Yg nie plak takde motif! Nie hari nie punye gambar okey,, bwk bekal hari neh. Mak masak kueyteow goreng! Syg mak! Even kdg2 gado2 ngan mak, maafkan daku. Ohh.




Ok bagi yg teringin mencuba boleh dptkan di pasaraya berdekatan. Bkn dekat giant gombak je ade jual ye, bkn ! Kat mane2 pon insyaAllah ade. Heee. Aku suke ayat kat blkang kotak dye, 'what will u di when lose ur weight' Haa cmtu aa lebih kurg , then dye tulis take picture,photoshoot, lebih kurg aa aku mls nak capai bnde alah nie kat dapor aa. Jage diri, jage pemakanan ya! Oh ya, kat blkg bar ade tulis 0% cholesterol ! :') 



p/s ; mase menaip pon saya sedang menikmati special K bar strawberry :) 



Terimakaseh kerana sudi membaca, xoxo

Comments

aku mkn yg Nestle fitness wif fruit utk brkfst,mmg lazat gile,ade badam,kismis,buah2 kecik wane kuning.ehehe.tmpat aku byk je,mybe xde org nk diet,so byk lg yg xt'beli.lau ko nk,ko dtg uma aku.:))
Nurfatin Liyana said…
kt cni dah susah nak carik mek. haram jadah tol aa, kui3
Nurfatin Liyana said…
kt cni dah susah nak carik mek. haram jadah tol aa, kui3
ko nk ke?lau nk bln 4 ni aku bawak.:)

Popular Posts