PENCARIAN KERJA serta MUHASABAH DIRI

Hye n assalamualaikum ! The main topic of today is about .. SEARCHING JOB ! Betol kann aku eje? Heeee. Hari ke hari aku dah terase makin ntah ape2 ngn diri sdri nihh. Kate pendeknye, LOSER! Ouhh itu cerita semalam yee tuan2 dan puan2. Siyes wehhh, aku da rase mcm hape jek laa asek terperap kat umah jekk. Ngn poket kering ag,, T_______T !

Kwn2 aku, ade jugak laa kan yg dah kene pggil intebiu, aku? 1 pon takdak ag nihhh. Hari2 kemaen aku gigih cari kerjaa jgn ckp laa kann, asal ade je keje kosong, aku maklumkan gak kat kengkwn aku yg turut same terperap di rumah. Hows sweet is dat? =))) . Padahal aku pon tak kerja ag, concern tak aku pada kengkwn i sekalian? HAHA. Tp tu laaa, rezeki masih belom memihak pade aku.

Jumaat nih, aku harus meneman membe aku g intebiu, T______T ! Tgk, teman org aku tak intebiu2 ag, gile ahh terguris hati aku cmni enn,, kdg2 bile dah jadi gni, otomatik aku pikir panjang cmni ,

" byk sgt dose aku agaknyee dgn Tuhan, kerana itulahhh Tuhan masih menyekat rezeki aku"
T____________T

Ya Allah Ya Tuhanku, Kau ampunkanlah semua dosa2 ku samada besar atau kecik Ya Allah! Thats y laa mak aku selalu sgt pesan kt aku, kene rajin2 buat solat sunat taubat. Kalo boleh, sebelum buat solat sunat hajat, better buat solat sunat taubat dulu. Mmg aku ade buat solat sunat taubat tp bleh kire laa bape kali jee,, hurmmmm .. Sdgkan Nabi Muhammad saw yg org kate tentu2 masuk syurga pon selalu mohon ampun, wirid n zikir kpd Allah swt, apetah ag kite manusie biase..renungkan !

Aku harap, aku takkan jadi manusia yg hanye igt DIA saat susah je, aku taknak! Mudah2an, ade laa rezeki aku nnti kann, and semoga Tuhan jauhkan aku jadi anak yg derhaka. AMIN.. =) Ouhh ya, pencarian kerja akan diteruskan,,, jgn putus asa aten! Go Go Chayok !

Do wish me luck guys! =). Ouhh yg kat dear diary uh ade list of company! Tehehe.


Psssttt pssstt! saje nak gtaw cekelat nihh gf abg saye yg bg. Bkn bg saye, bg abg saye laa. N nak gtaw, seumur idop aku pon tak penah dpt cenggini . T____T. Aku menumpang jugak laa mkn ini ceklat! Abg aku tak larat nak abeskan. :)


Yg nie kann, time aku stat tulis blog, aku lupe yg aku ngah panas en minyak kek kuali uhh. Sekali masuk nugget tros jadi begini...wuwuwuwuw. Selamat dapo tak terbakar you! TAPI, isinya masih sedap gak ah. Ouhh ya, mmg aku goreng ckit coz aku mmg mkn ckit! SILA PERCAYA, sekian tq.


p/s ; doakan i dpt keje cpt ye. amin.

Comments

Popular Posts