Berita yg amat menyedih kan ...

Mlm td , dlm pukul 9 lbey , sdg asyek aku menonton tv cerita realiti AF kepunyaan nawa kat umah sewa nih , aku telah d kejutkan dgn 1 msj yg ta d ketahui no sape berbunyi bgni , "ten , acik spin da meninggal" . hah ! aku pon dgn pntas meng reply msj tersebut bgni , "ehh , nie sape " , kot2 laa isteri acik spin ke yg msj aku . Tp , ta silap aku , aku hya kenal isteri acik spin d dlm akhbar sahaje , dye pula tdk knal lgsg ngn aku . Abaikan kisah itu . Yg berputar2 d pkiran aku skg neh , sape tuan pye no yg msj aku td ? Tbe2 enset aku byi lagu Owl City , vanilla twilight tajuk nye , menanda kan ade msj bru masuk , "aku la , tj , wei , aku sdih gile" . Ohh tj rupe nye , yelaa , hari 2 dye ade kate dye tuka no laen , dye rupe nye . Yg aku pelik , kemaen dye sedih betol dgn berita itu . Spt yg meninggal itu lelaki dye sahaje.

"wei , acik spin da meninggal" , aku ulang bace msj td motifnye utk kasi taw dak2 umah aku . Yg ade kat umah ialah atie , rin , n fara aje . Atie n rin cam bese laa , tgh hanyut btol dowg lyn AF ! Almaklum laa , pelajar2 AF musim nie ensem2 jugak , atie nie kalau tang shahir n daus , mmg dye obses btol ! Ape dy ta pk ke , daus tuhh aku punye ?! kekeke.. Yg c fara lak nga hanyut ngn alam maya dye laa , FB world , tehehe.. Oke , pas2 dowg pon spt ternganga ngn ucapan aku td . "Hah ? bile ? sape gtaw ko? " tanye atie penuh minat . Aku pon ckp laa tj . Spt aku td , mereka juga terkejut ngn latest news td . Aku reply ag msj tj td , "bile wehh ? knp ? ", tj pon bls "mpv dye terbakar" , sgt2 laa aku terkejot !

Aku pon mendail no tipon baru tj td , utk bertanye lebih lanjut . "hello" , suare tj kedengaran . Bunyi mcm tgh nanges jekk . " Ko nanges ke? " , aku tye pade tj . " Wei , aku sedih gile laa " , tj menyambung ag . Sayu btol hati dye ngn khabar itu . " Mcm mane mpv dye lehh tbakar? " , aku tye tj , dan tj meyambung dlm nada yg sgt teresak2 spt anak kecil minta d susukan , "mane aku taw,, k laa " . Humm , btol2 sdeh dye . Aku pon sdeh gak , mane ta nye , tiap kali g karoke , laju jee tgn nie memilih lagu dendangan acik spin tuh , duet brsame nana ag . Lagu dye , leh tahan sedap gak tok santapan halwa telinga nihh . Layan jekk , kdg2 tersingkap memori lame taww dek penangan lagu spin nih .

Hari ini , ahad , aku tgk melodi . Nak tgk cerita alkisah acik spin uh , humm , sayu hati aku nehh . Arwah da selamat d kebumikan . Harap2 family arwah tenang hadapi dugaan yg melanda nih . Tuhan sygkan arwah , dye pergi saat dye maseh muda . Paling aku sedeh bile kamera fokus kt ank arwah ! "Ya Allah , kesian dye , da la comel ! " , bisik hatiku . Siap pki tdung , comel sgt ank arwah . Pk2 balik cm mimpi jee semua nih , hari tu , bru aje Din Beramboi meninggal , skg , giliran acik plak . Moga2 arwah d tempatkan d kalangan org2 yg beriman , kpd family arwah , harap tabahkan hati . Alfatihah ,,

Comments

Amira Nabillah said…
wlupon ni cite lme..ak nk comment gak..a'ah mmg sedey..ingt x dlu..tyme ak lepak uma ko..lgu2 dye r y kte slalu layan..

Popular Posts